2 Mayıs 2016 Pazartesi

LibreOffice Ankara Hackfest 2016

Herkese merhaba,

Geçtiğimiz haftasonu TÜBİTAK-ULAKBİM ev sahipliğinde LibreOffice Hackfest etkinliği gerçekleşti. Etkinlik ayrıntıları için buraya bakabilirsiniz.


Cuma günü yurtdışından gelen LibreOffice geliştiricileri Michael Meeks, Marcus Mohrhard ve Jan-Marek Glogowski ile tanıştık ve sunumlarını dinledik.

Sunum Michael Meeks'in giriş konuşması ile başladı. Bu konuşma daha çok  mentör ve katkıcı arasındaki iletişimin en faydalı şekilde nasıl yürütüleceği ve geliştirme işinin nasıl olması gerektiğiyle ilgiliydi.

Ardından Marcus Mohrhard, LibreOffice katkısı yaparken oldukça yararlı olacak linkleri ve içeriklerini anlattı.

Öğle arasında geliştiricilerle sohbet ederek onları daha çok tanıma fırsatı buldum. Sohbetleri çok keyifliydi ve hepsini çok sevdim :)
Öğleden sonraki ilk sunum Michael Meeks'indi. Bize LibreOffice'in kod tabanını anlattı. En alt seviyeden en üste kadar LibreOffice'in hangi bileşenlerden oluştuğunu bu bileşenlerin birbirleri ile nasıl iletişimde bulunduklarını anlattı. Benim için oldukça ufuk açıcı bir sunum oldu :)

Sonrasında Marcus, LibreOffice'in Calc bileşeni kodlarında son zamanlarda yapılan büyük değişiklikleri anlattı. Performans farklarından bahsetti.

Günü kapatmadan önce Michael, LibreOffice'de debug yapmak için kullanılan araçları anlattı ve küçük örnekler ile denemeler yaptık.

Hackfest'in başladığında ise tüm ekip, gelmeden önce üzerinde çalıştığı işlerle ile çalışmaya devam etti, soruları olanlar sorularını sordu.

Benim ne yaptığıma gelirsek, cuma günü Marcus'un sunumda bahsettiği projeye katkı vermeye karar verdim ve Hackfest'te kurulum işleri ile ilgilenip kodları inceledim. Birkaç gün içinde Marcus ile konuştuğumuz işi bitirip bununla ilgili de yazacağım :)

Hackfest'in 2. gününe katılmayıp Bolu'da ailemle vakit geçirdim. Yine dopdolu geçen çok eğlendiğim, yeni şeyler öğrendiğim ve yeni arkadaşlar edindiğim harika bir haftasonuydu. Ayrıca akademik bilişimde tanıştığım Nurhak ve Erdem'i de görmek çok güzeldi.

Başta +Necdet hocama, etkinliğe ev sahipliği yapan TÜBİTAK-ULAKBİM'e ve Muhammet Kara, Gökhan Gurbetoğlu'na, çok uzaklardan gelen Michael Meeks, Marcus Mohrhard ve Jan-Marek Glogowski'ye çok teşekkür ederim. Umarım yine görüşürüz :)


1 yorum: