5 Mayıs 2016 Perşembe

Mozilla Çalışmalarım 2

Herkese merhaba,

Bu yazımda öncelikle Mozilla'nın ürünü olan İnstantbird için düzelttiğim bir hata kaydından, sonrasında da neden birtakım projelere katkı verip durduğumdan bahsetmek istiyorum.

İnstantbird'ün ne olduğunu öğrendikten sonra severek kullanmaya başladım. Ürün mesajlaşma servislerinizi kullanabileceğiniz bir mesajlaşma servisi aslında. IRC, Slack, Twitter, Yahoo, Google Talk gibi servisleri kullabiliyorusunuz. Derleyip kurmak isterseniz de buraya bakabilirsiniz. 

Çözdüğüm hata kaydı ise burada ve yine arayüz ile ilgili bir iyileştirme. İnstantbird'ün üstte bulunan menüsünden "Tools">"Preferences">"Advanced"> "Manage Search Engines" yolunu izledikten sonra yeni bir pencere açılıyor. Bu pencerede geliştiricilerin gereksiz gördükleri Keyword bölümünü kaldırdım.

Öncesi:
Sonrası:

Peki neden böyle şeyler yapıyorum?

İkinci dönem başladığından beri hiç bilmediğim projelerin ne iş yaptıklarını öğrenip, kaynak kodundan kurup, hata kayıtlarını kapatmaya çalışıyorum. Katkılarım alındıkça da blogumda yazıyorum ve vakit ayırıp düzenli çalışan herkesin de ilgilendikleri projelere katkı verebileceğini düşünüyorum.

Bu katkılardan bazıları, bazı kişilerin gözünde küçük görüyor. Herkesin fikrine de saygım var elbette. Ama 21.yyda  kimsenin elini bağlayan yoktur diye tahmin ediyorum. Böyle kişilere "siz de katkı yapın, siz de yazın" demek isterim :)

Neden böyle yaptığıma gelelim, mezun olup yazılımcı olarak çalışacak olursam, işe başladığımda yüksek ihtimalle hali hazırda devam eden bir projeye dahil olacağım. Yani, şimdi irc üzerinden konuştuğum geliştiriciler yerine işyerindeki takım arkadaşlarım olacak, bunun dışında şimdi yaptığım katkılara benzer katkılar yapacağım. Hatta bir miktar daha küçük boyutlu hali bile olabilir. Çünkü Linux Kernel olsun, LibreOffice ya da Mozilla depoları, içi oldukça kalabalık olan projeler.

Bu projelere katkı vermeyi Jenga oynamaya benzetiyorum. Blokların hiçbirini yıkmadan eklemeler, çıkarmalar yapmak göründüğünden zor. Binlerce hatta milyonlarca dosya içindeki milyonlarca satır içinden doğru yerlere doğru kodlar eklemek ya da doğru yerdeki kodları çıkartmak iyi kod okuyup anlayarak oluyor.

Böyle projelere katkı vererek hem düşüncesini savunduğum özgür yazılım için hem de kendim için birşeyler yapıyorum. Yeni bir projeye dahil olduğumda hızlıca adapte olacağımı düşünüyorum.

Katkı vermek çok zevkli siz de gelsenize :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder