29 Temmuz 2014 Salı

Yaz Stajım-2

Merhaba, bu yıl stajımı Metglobal'in sistem yönetimi bölümünde yaptım. Uğraştığım işten ve bana kazandırdıklarından kısaca bahsedeyim istiyorum.

Şirketin Amazon'da baya sunucusu var. Kullandıkları araçlardan biri de Puppet. Ne olduğu hakkında burada bir yazım var. Puppet'a eklenen yeni bir sertifika çeşidi "Policy-Base Autosigning". Öncekinden farkı da, makinalar arası imza gerçekleşmeden önce, yazılan sorgu çalışıp, sonucuna göre işlem yapılıyor. Kısaca daha fazla güvenli diyebiliriz.

Benim yaptığım iş ise imzalanmak için master'a gelen sertifikayı  çözüp, bazı bilgileri çekerek Python ile sorgulamaktı. Örneğin, imzalanmak için gelen sertifikadaki instance_id şirketin sunucularından birine mi ait, ya da hostname'leri, common_name'leri uyumlu mu gibi.. Sorgu yazma daha kısa süren kısımdı. Puppet nasıl çalışıyor, sertifika yönetimi nasıl oluyor, master makinada talimatlar nasıl yazılıyor kısımlarını deneyip test etmem daha çok zamanımı aldı.

Sertifika kodunu çözerken OpenSSL'i, sorguları yaparken AWS arayüzü için kullanılan Boto'yu öğrendim. Son olarak, imza gerçekleşmediğinde uyarı olarak mail ve log yazma kısmı ekledim. Mail atma kısmında da smtplib kütüphanesiyle uğraştım.

Bu teknik deneyim dışında, birlikte çalıştığım ekibi çok sevdim. Emre'ye, Aydan'a, Barış'a, Kubilay'a ve Eray'a ve Simge'ye buradan teşekkür edeyim. Geçirdiğim 4 hafta yoğun olduğu kadar çok da eğlenceliydi :)


Son olarak Kubilay'ın yorumu ile yazımı bitireyim: "Tanrıığm çok tatlışız değil miğğ !!"  :):)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder