20 Mart 2013 Çarşamba

BİLMÖK 2013

   Merhabalar, bu yayında da birkaç gün önce katıldığım BİLMÖK etkinliğinden bahsedeğim. BİLMÖK'ün açılımı Bilgisayar Mühendisliği Öğrencileri Kongresi. Üniversite öğrencileri tarafından yapılan sunumlar sonucunda en çok beğenilen üniversite o yıl Türkiye'nin dört bir yanından gelen öğrencileri ağırlıyor.
    Bu yıl 9.su düzenlenen etkinlik Kocaeli Üniversitesi'ndeydi. Ben de ilk gün oradaydım. Katılım çok çok fazlaydı. İleride meslektaşım olacak olan bir salon dolusu mühendis adayı ile aynı havayı solumak heyecan vericiydi.
     Sabah 10:00 da açılış konuşması ile etkinlik başlayaçakti yarım saat kadar bir aksama oldu. Konuşmada organizasyon komitesi başkanı Emre Erkiş, KOU Bilgisayar Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yaşar Becerikli, KOU Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Sarp Ertürk, Bilim, Teknoloji ve Sanayi Bakan Yardımcısı Prof. Dr. Davut Kavranoğlu, BMO yönetim kurulu başkanı Gölay Şakiroğulları konuşma yaptı. İçerik olarak, bilgisayar mühendislerinin bulunduğumuz bilişim çağında her sektörün içinde olduğu konuşuldu. Şu anki imkanların eskiye göre kıyaslanılamayacak derecede çok olduğundan, kalifiye eleman olmaktan, kendinimizi geliştirmemiz gerektiğinden bahsedildi. Bilgisayar Müh. Odası hakkında da dolu dolu bir konuşma gerçekleşti. Çay kahve aralarında konuşmacılarla birebir sohbet etme imkanı buldum.
      Düzenlenen ödüllü yarışmalar da vardı. Mesela, 3 gün boyunca devam eden Denizbank'ın fastpay uygulaması için en güzel sloganı bulmak, Bilge Adam'ın düzenlediği bilgi yarışması, Bilmök için 2 öğrencinin yazdığı FlyDeep oyununda en yüksek skoru yapmak gibi. Ben de oyunu oynadım bağımlılık yapıyor aslında :)
      Oturumlar boyunca canlı yayın ile salonda bulunamayanlar programı takip edebildi. Bir de konuşmalar devam ederken yanda slayt şeklinde BİLMÖK ile ilgili twitler geçti. Birçok üniversite "Biz de buradayız" diye twit atarken ben "ben de buradayım" yazdım. Tek üzüldüğüm kısım  birçok üniversitenin büyük otobüslerle etkinliğe katılırken bizim üniversiteden hiçkimsenin  olmayışıydı. Seneye umarım daha çok kişi ile orada oluruz.
     Bunun dışında bütün oturumlara ilgi çok fazlaydı. Ben de hepsini dinlemeye çalıştım. En çok dikkatimi çeken de Sadece Hosting'in CEO'su Selçuk Saraç'ın konuşmasıydı. Buluttaki Fırsatlar adlı konuşmada bulut bilişimin sağladıklarından, son zamanlarda bu yöne ilginin arttığından bahsetti. 
       Benim için yararlı ve eğlenceli bir gün oldu. Biz mühendis adaylarına böyle bir ortam sağladığınız için teşekkür ederim. Kalan 2 gün katılamadım ancak seneye okulumdan da daha çok kişi ile umarım orada oluruz...
      
     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder