11 Ocak 2013 Cuma

Ertelememek Gerek

   Merhabalar,
   Yazmak için bu sefer de Akademik Bilişim'i bekleyip buraları kalbim kadar temiz bırakmaya devam ediyordum ki Akademik Bilişim'e katılamayınca bu ertelemeyi durdurmaya karar verdim. Hesapta Antalya'ya gidip, güvenlik kursuna katılıp beni nasıl etkilediğini,neler yaşadığımı buraya yazmak vardı. Tabi hayatta bazen hesaplar tutmuyor, bütünlemelere kalınabiliyor.Akademik Bilişim'e bir mail atıp "kursa katılamayacağım" diyebiliyorsun.Bu da içine oturuyor falan.Detaya inmeyeceğim daha fazla.
   Bu dönemden çıkardığım ders: Dersi derste dinleyeceksin arkadaş, hoca nasıl anlatıyorsa anlatsın.Bir de ne kadar klişe olursa olsun günlük çalışmayınca olmuyormuş gerçekten.Denedim, gördüm. Ertelemeyceksin işini. (Abla tavsiyesidir kullanılabilir.) Her neyse birçok öğrenci gibi ben de "ikinci dönem farklı olacak" cümlesi ile bu konuyu kapatıyorum.
   Ara tatildeyiz bütünlemelere kadar evdeyiz tabi. Bir taraftan ders çalışıp, bir taraftan da aileyle özlem gidermeler falan. Kardeşimi de sarmış bir LİNUX sevdası. Kafasında deli sorular. Sürekli bilgisayarımı kurcalıyor. Tutturdu "Bana da Ubuntu yükleyelim." diye. Bayağı kararlı, windows'u uçur dedi.
   Birkaç kişiden duyduğuma göre Xubuntu daha hızlıymış hafifmiş vs. Ben de merak ediyorum tabi nesi farklıymış diye. Uçurmak bizim işimiz diyerek Xubuntu'nun iso dosyasını indirdim. Usb'ye kurdum.
  Kurmak için de usb'yi taktıktan sonra Startup Disk Creator programını çalıştırıp önce diskin içini sildim. Sonra da iso dosyasını bulup usbye kurulumu başlattım. Herkesin google ile de bulabileceği küçük bilgileri de buraya bırakayım. Birçok adımdan sonra (klavye seçimi,dil seçimi, diski bölme kısmı-ki bölmedik, bayağı uçurduk :)- saat tarih ayarı vs. ) kurulumu tamamladık. Paket güncellemelerini yükledik. Sonuçta çok mükemmel oldu. Benim de bayağı hoşuma gitti. Ama bir Ubuntu değil :P 
   Her neyse konu dallandı fazlasıyla. Elbet yazılacak bir şeyler oluyormuş ve yazmayı da ertelememek gerekiyormuş demek ki.
Esen kalınız :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder